7/26/2016

Wyjazd do Niemiec

Obiecałam już chyba w dwóch postach, że napiszę o moim wyjeździe do Niemiec, ale jakoś długo nie mogłam się do tego zabrać. Zacznę od tego, że nie byłam pozytywnie nastawiona na cały wyjazd, a dokładniej mówiąc była to wymiana szkolna, więc za niecały rok oni przyjadą do nas. Atmosfera w autobusie znacznie poprawiła mi humor, bo chociaż spędziliśmy w nim 12, czy 11 godzin, to wcale nie wydawało mi się aż tak długo. Wspólnie się bawiliśmy, graliśmy w karty, słuchaliśmy muzyki i rozmawialiśmy na różne tematy. Najgorszy strach był, gdy dojechaliśmy na miejsce. Zastanawiało nas, czy się odnajdziemy i zrozumiemy. Ze znalezieniem mojej koleżanki nie miałam problemu, ale dogadać się, to był już całkowicie oddzielny i dość kłopotliwy temat. Ja nie jestem dobra z angielskiego, dlatego właśnie moja mama bardzo chciała, żebym tam pojechała. Greta (bo tak miała na imię moja współlokatorka na tydzień) bardzo dobrze znała angielski, z resztą oni mają jego 6 godzin w tygodniu, ale tego dnia dogadałyśmy się trochę na migi. Drugi dzień był całkowicie inny, bo już nie byłam tak bardzo zestresowana. Moje obawy na początku były zupełnie niepotrzebne. Pod koniec tygodnia ciężko było zmienić język i nawet jak ktoś mówił do mnie po polsku, to ja często odpowiadałam po angielsku. Z Gretą łapałyśmy coraz lepszy kontakt, a gdy mieliśmy już wyjeżdżać wszyscy się popłakali. Niemcy byli dla nas bardzo mili i nawet mamie Grety zrobiło się przykro. Oczywiście dalej utrzymujemy kontakt, ale najbardziej chciałam wam w tym poście napisać, że nie bójcie się tak jak ja i bądźcie otwarci na świat i nowe przygody! Wszyscy bawiliśmy się wspaniale, a przy tym podszkoliliśmy swój angielski. Przyznam wam, że jestem chyba najsłabsza z klasy jeśli chodzi o angielski, a dałam radę, więc nie odmawiajcie sobie poznawania świata tylko dlatego, że czegoś nie potraficie. Bądźcie pewni siebie i na pewno dacie radę, a przede wszystkim bądźcie sobą!



3 komentarze:

  1. Cudowny wpis! W pełni się z Tobą zgadzam - trzeba być otwartym na świat i nie bać się ludzi :)

    Pozdrawiam ♥,
    yudemere

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam wycieczki 😍

    http://by-mags.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  3. Jejku wymiane są swietne!! Ostatnio byłam z rodzicami w Niemczech :3
    Będzie mi miło jeśli wpadniesz do mnie lifebypaola.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń